Naar Sihanoukville! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Puckzoe - WaarBenJij.nu Naar Sihanoukville! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Puckzoe - WaarBenJij.nu

Naar Sihanoukville!

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2016 | Cambodja, Kâmpôt

7 februari
Van Phnom Penh naar Sihanoukville! Bustocht ging erg goed! Duurde ongeveer 6 uur, in een bus met alleen maar Cambodjaanse mensen, op 1 Canadees na. Heel de bus hield ons nauwlettend in de gaten, hoe ik in mijn dagboekje aan t plakken was, muziek aan t luisteren was of water aan het drinken was. Naast mij lag Marloes te slapen, achter haar zaten twee Cambodjaanse mensen die om de 5 seconden over de stoel heen keken om te kijken hoe ze sliep, om er vervolgens een hele discussie erover te houden.
Nadat we er bijna van overtuigd waren dat we geen plaspauze meer zouden houden (zit je dan, met een blaas die bijna op knappen staat) stopte we toch nog bij een klein afgelegen plaatsje. Met een onhandig drafje huppelde we naar de wc, van de 5, 2 met slot. De mensen uit Cambodja hadden de grootse lol dat we niet gingen plassen als het slot het niet deed. Uiteindelijk heeft een oudere vrouw mijn hand vastgepakt en mij richting een wc gewezen met een gebaar dat ze de wc wel ging bewaken, ontzettend lief.
Eenmaal in Sihanoukville aangekomen werden we afgezet in the middle of nowhere, maar echt. Er stond 1 tuk tuk, die gelijk een bedrag begon op te noemen dat ik mij afvroeg of hij wel helemaal goed was. De Canadees ging ook mee met ons naar het hostel, vanuit daar zou hij wel kijken waar hij ging slapen. Uiteindelijk hebben we enorm afgedongen en zijn we met een redelijke prijs naar ons hostel gebracht. Het was een leuk hostel, hadden een kamer voor 4 personen, dus er sliep nog 1 meisje bij, wat natuurlijk prima was (en dat voor 4 dollar pp). We hebben gelijk onze bikini aangetrokken en sprintje getrokken naar het strand en heerlijk gezwommen. Savonds hebben we wat mensen uit Engeland ontmoet en zijn we met hen uitgegaan, was ook erg leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2016

Naar Koh Rong

15 Februari 2016

Naar Sihanoukville!

08 Februari 2016

1 tm 6 feb.

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 1367

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: