1 tm 6 feb. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Puckzoe - WaarBenJij.nu 1 tm 6 feb. - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Puckzoe - WaarBenJij.nu

1 tm 6 feb.

08 Februari 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

1 februari 2016
Aangekomen in Bangkok, eerst naar het hostel, daarna een boottocht gaan maken door Bangkok. Ideaal met een Jetlag. Jongen die mee was: Tijmen. Daarna wat gaan eten en weer naar het hostel gegaan. Waren ontzettend moe.

2 februari 2016
Eerst wilde we naar de tempel van de liggende Boeddha gaan, maar het was nog te vroeg was ons vertelt (kan pas vanaf 2 uur), kregen een rondleiding met een tuk tuk aangeboden voor 30 bath. We zijn naar een paar andere bekende boeddha's geweest, maar toen we bij een klaar waren was de tuk tuk gek genoeg weg. We hebben heerlijke Thaise Vissensoep gegeten en zijn met een andere tuk tuk maar de wahpo geweest. We zijn weer terug gegaan naar het hostel, gedoucht, omgekleed en naar koh san road, een soort backpackers straat, geweest. Geëindigd in een leuk cafeetje met hele goede live muziek.

3 februari 2016
Met de bus naar Siem Reap, lange busrit en moesten tussendoor ook nog een visum regelen. Dat ging niet vlekkeloos, een visum is ongeveer 40 dollar. Er werd vertelt dat je urenlang in de rij moest gaan staan en dat het ontzettend ingewikkeld was. Voor 5 dollar zouden zij het voor je doen, ze kwamen met allemaal argumenten en we wisten alle drie niet goed wat we moesten doen. Ook omdat je je paspoort moet geven aan die mensen. We hebben het uiteindelijk wel gedaan en gelukkig ging het allemaal goed. De rij bleek uiteindelijk maar 10 min te duren en het was totaal niet ingewikkeld. Maar dat was te verwachten natuurlijk. Aangekomen in Siem Reap werden we "gratis" naar onze hostel gebracht. Hij vroeg wel of we morgen dan wel weer met zijn tuk tuk naar de stad konden, daarvoor moesten we dan wel weer betalen. Marloes zei dat we er over na zouden denken en toen we aangekomen waren hadden we nee gezegd.

4 februari 2016
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan, we waren alle 3 erg moe omdat we de vorige dagen veel hadden gedaan. We zijn veel bij het hostel gebleven, een rondje gelopen door de stad en geregeld dat we de volgende dag met een tuk tuk naar Angkor Wat kunnen en dat we de zonsopgang kunnen zien. Vroeg naar bed dus!

5 februari 2016
Om 4 uur onze bed uit en om 5 uur werden we opgehaald door een tuk tuk. Hij was er veel te vroeg, maar dat maakte niet uit. Een kaartje voor Angkor Wat was 20 dollar en de tuk tuk was 25 dollar voor ons drieën. De zonsopgang was prachtig en we waren ruim op tijd.

De rondleiding zou ongeveer tot 1700 uur duren, we zouden ongeveer naar 6 tempels gaan. Ze waren allemaal prachtig en zo indrukwekkend omdat het al zo oud is en nog zo goed intact is gebleven. Zeker Angkor Wat was heel groot en heel bijzonder.
Rond 12 uur zei de tuk tuk chauffeur dat de rondleiding was afgelopen, dat we nu alle tempels hebben gezien en als we meer willen zien dat het kan maar dat we dan meer moeten betalen. Marloes werd ontzettend boos en heeft nog gebeld met de reisorganisatie. Uiteindelijk hebben we het uitgerekt tot 2 uur, maar wel allemaal dankzij Marloes. Volgende keer dus achteraf betalen.
Daarna zijn we wat gaan eten en weer terug gegaan naar het hostel en daar een spelletje gespeeld met de mensen daar. Om 2200 kwam onze nachtbus naar Phnom Penh. Uiteindelijk pas om 2300, er werd gezegd dat het ongeveer 8 uur rijden was.

Ik heb gek genoeg heeeerlijk geslapen, wel met oordopjes is omdat er een kindje naast ons lag die veel aan het huilen was.

6 februari 2016
Om 5 uur werd ik wakker gemaakt, we waren er blijkbaar al. Bleek t dus 6 uur rijden te zijn. Gelukkig hadden we wel al een hostel geboekt voor de volgende nacht, dus daar gingen we met de tuk tuk heen. We konden beneden in de hal zitten, maar toen we daar een tijde zaten bleken we bij het verkeerde hostel te zitten. Gelukkig was het andere hostel om de hoek en waren we daar vrij snel. Daar konden we ook in de hal wachten. Rond 8 uur gingen we ontbijten en rond 10 uur kregen we een kamer. We lagen samen met 14 andere in een kamer met 1 douche en 1 toilet. De bedden waren verder prima. We hebben gedoucht en zijn we naar de killingfiels geweest, daarna geluncht en even een paar uurtjes gaan slapen.

• 08 Februari 2016 - 22:42

Hanneke Wolthof:

Leuk Puck, jullie gaan supersnel, op z'n Japans :-) Wat is er veel te zien he en wat een ander leven. Zijn jullie al fietsers tegengekomen? Kun je je voorstellen dat Pépé en ik in zulke landen gefietst hebben. Ah als ik eraan denk, dan wil ik zo weer weg. Hier waait het ongelooflijk hard, storm dus, niks aan. Pépé zit te puzzelen, morgen komt Olga gezellig meepuzzelen. Ik heb me opgegeven voor een cursus tuinieren, ga onze eigen groente verbouwen bij Uit je eigen Stad. En met Pelle ga ik ook een workshop puzzelen doen, bij Wil waar ik de andere cursussen ook gedaan heb. Nou liefje, leuk om je zo te volgen. Liefs xxxx

• 16 Februari 2016 - 10:08

Joost Ferwerda:

Ha die Puck! Wat leuk om van je te horen! En wat zijn jullie ondernemend! En mooie foto's op Facebook! Je laat ons wel meegenieten, zeg! Tonneke is vrijwel geheel hersteld! De kruk wordt niet meer gebruikt, de boodschappen doet ze alleen, morgen alleen naar Utrecht, alleen naar de fysio enz, enz. Goed he! Oh ja, samen naar het filmfestival geweest! Ging uitstekend. Weinig echt goede films gezien.
    Nou, lieverd, geniet verder en doe de meiden de groeten! En dit alles ook natuurlijk van Tonneke!!

Liefs van Joost